Lagligt i Laos igen...

Kopierat från Saras blogg:

... i alla fall fram till söndag.


Suphins vän från polisen var precis här med våra pass och en ny stämpel där vi får stanna här i Laos fram till söndag. Dessutom fick vi betala $300 för det så kallade overstay, alltså att vi varit i landet utan giltigt visum. $10 per dag och vi har varit i Laos 15 dagar utan giltigt visum. Oops. Imorgon åker vi över till Thailand för att fixa med ett nytt visum som kommer gälla en månad till. Det kommer gå ut lagomt till jag ska åka hem.

Innan vännen från polisen kom hade vi planeringsmöte med gruppen som ska ha en massageaktivitet. Det gick riktigt bra faktiskt. De var till en början väldigt inne på att de måste ha massa saker, köpa madrasser, köpa allt möjligt och eftersom Deaf Unit inte har så värst mycket försöker vi få dem att tänka billigt. Jag försökte då få dem att fundera på om det fanns andra sätt än att köpa en stor och dyr madrass. Det slutade med att jag tog de tre killarna och gick runt på LDPAs kontor och pekade på olika saker som man kanske kunde använda; alltifrån en vespa till dörrmattan. De tyckte nog jag va lite knäpp men när vi kom fram till soffan och soffdynorna började de förstå lite vad jag menade. Efter det hittade de själva massa saker som vi skulle kunna använda istället för att köpa massa saker. Förklarade också att det blir billigare på så sätt att använda saker som redan finns än att köpa nytt varje gång. Tror att de nu börjat tänka lite annorlunda och snappade upp lite av min tanke... Mötet gick fort och smidigt och den 25 maj kommer vi ha massageaktiviteten.

På måndag ska vi träffa nästa grupp.
Nu ska jag renskriva anteckningarna från dagens möte!


/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0