Erik till sjukhus

Jag (Erik) har blivit matförgiftad och kräkts och haft diarré.
Detta hände i tisdags

Legat hemma i sängen och sovit mycket och ätit för lite. Ont i kroppen och haft högt blodsocker som inte ville gå ner trots mer insulin (jag har diabetes). Besökt en fransk läkare också för att se om han kunde hjälpa mig. Men fick ingen bra hjälp utan bara rådet att äta och ta tabletterna han skickade med mig.

Sara ringde till Sos International i Danmark och sen begav vi oss till ett sjukhus i Thailand med Taxi.
Oudalay en kompis till oss följde med oss dit.
Fick jättebra vård på Aek International Hospital. Fick antiobiotika och dropp. Åt god mat och tillfrisknade ganska snabbt.
När magen hade lugnat ner sig med hjälp av antiobiotiken gick också blodsockret ner. Det låg kring 20-30 mmol men ska egenligen ligga kring 5-7 mmol. När det gick neråt blev jag piggare och orkade mer. Det enda som begränsade mig var den där droppen som man måste ta med sig och den var lite vinglig :)

Blev utskriven på lördag förmiddag. Fantastisk sjukvård där!


Mådde inte bra här. Åker taxi från Vientiane till Udon Than i Thailand.


Blir väl omhändertagen av sköterskan


Batteriet i droppmaskinen blev svagt.. Var tvungen och ladda lite ... eller?


När jag blev frisk fick jag agera sköterska åt Sara och Oudalay! FNYST! :)

(
samtliga foton i detta inlägg tagna med Saras kamera)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul att se bilder från de senaste dagarna.



Skönt att se dig på benen Erik och ett leende från Sara.



Kram på er!!

2009-06-14 @ 21:28:05
Postat av: Lovisa

Haha, snygga sjukhuskläder du har Erik ;)

2009-06-15 @ 10:11:56
Postat av: Erik

Ser mer ut som en doktor än patient i dessa gröna fina kläder :P haha.

2009-06-15 @ 10:21:52
URL: http://uhilaos.blogg.se/erik
Postat av: S

Skönt att du mår bra igen.

Kramar!

2009-06-15 @ 12:13:42
Postat av: Jossy

Bra att ha humor, trots detta. =)

2009-06-17 @ 14:12:27
Postat av: Anonym

Tjena! Du såg ut som en riktig campare i de där kläderna.

2009-06-18 @ 20:36:04
Postat av: JK

Jag skrev det förra.

2009-06-18 @ 20:37:26
Postat av: bk

Gott att veta att du är pigg igen, och att få se dig på bild och livs levande, det är bara så bra. Sköt om dig KRAM. Mormor

2009-06-19 @ 08:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0