Helt otroligt...

... att vi blir tvungna att flytta fram datumet för avresan hela tiden.
Imorse när jag öppnade min mail fanns ett nytt mail från resebyrån där vi bokat våra flygbiljetter. Där stod det att det tyvärr hade blivit något fel med min flygbiljett och de lyckades inte boka den ordentligt. Det hade nu blivit fullt på flyget men gick att ordna en annan typ av biljett om jag var villig att lägga ut 2500 kr mer. De föreslog därför att flytta vår avresa till på måndag istället. Trodde jag skulle bli galen, nu när vi äntligen skulle få komma iväg. Såklart skulle något ställa till dem planerna. Efter lite velande hit och dit bestämdes att vi skulle boka biljetterna till på måndag den 30 mars istället. Fick ett mail med biljetten och har skrivit ut den så nu hoppas jag ingenting ska ställa till med avresan på måndag. Jobbigaste är dock att det mesta va planerat inför avresan. Jag och Pelle skulle redan på torsdagen låna mina föräldrars bil och köra till Sthlm, passa på att hälsa på hans bror Tomas och Dominique och eventuellt en nyfödd liten bebis som kan komma ut i världen när som helst, dock beräknad till 31 mars. Nu får vi se om Pelle kan få ledigt på måndag annars får jag ta tåget till Stockholm och Arlanda istället. Bara massa krångel. När jag väl är i Laos kommer jag jubla så högt att ni i Sverige kan höra, nästan i alla fall.

En annan grej som är rätt irriterande med att avresan blev flyttad till på måndag är att jag kunde ha följt med mina föräldrar till fjällen. De åkte idag och hade jag bara vetat att flyget på fredag var fullbokat hade jag kunnat följa med. Åkt skidor, slalom och snowboard. Hur härligt hade inte det varit. Kunnat ta massa fina bilder med min älskade canon. Det känns ruskigt pissigt. Visst är jag hellre i Laos, men dit kommer jag ju inte heller. Ursäkta att jag är så grinig och tjatig men åh, det är så segt att det håller på så här...

Inget arbetstillstånd idag heller, jag mailade Suphin idag och meddelade om den ändrade flygtiden och passade då på att fråga om hon hört något om arbetstillståndet, får se vad hon svarar imorgon. De ligger ju 6 timmar efter tidsmässigt så tiden stämmer inte riktigt överrens och det blir ibland lite väntan mellan mailandet. Jag fick också förfrågan om att bli intervjuad till Auris nästa nummer. De skulle ha ett äventyrstema och ville intervjua mig ang. Laosresan. Fick igår kväll ett mail med några frågor som jag idag suttit och skrivit på. Ska skriva klart svaren imorrn och skicka in dem. Ni som får tidningen Auris får läsa artikeln sen, annars kanske den går att hämta på hemsidan. Jag får kolla upp det, isåfall kommer jag lägga upp länken här på min blogg.

Min dag har annars varit sjukt seg. Jag hoppas på fint väder imorgon för isåfall ska jag ta med min älskade kamera  ut på promenad och fotografera lite. Det var så längesen och idag när jag satt och inte gjorde det minsta vettiga blev jag riktigt sugen på att ge mig ut och fotografera, dock hade det hunnit bli mörkt.



... eller i alla fall när det är fotograferingsdax!

Ps. Några som undrar vad som händer med min hemresa, om den blir förflyttad framåt i tiden pga att vi får skjuta upp avresan hela tiden. Jag och Laosgruppen har ännu inte tagit något beslut om detta. Vi får helt enkelt se om det behövs att jag stannar längre tid när vi väl är i Laos. Beror helt på hur arbetet på plats fortlöper...

Kommentarer
Postat av: Erik

Skönt att få komma iväg nu nästa vecka.

Hålla tummarna att vi får tillståndet innan :)

2009-03-23 @ 23:16:22
Postat av: Jossy

Så innebär att Erik får spela mer badmintion och du får passa på att titta på snödroppar. :)

2009-03-24 @ 14:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Follow Sara S
Klicka på bilden ovan för att
prenumerera på min blogg
med bloglovin'.