Regn = ...

... lerigt!

Det regnar ibland här och när det regnar så kommer det ordentligt med regn. Inga duggskurar som kommer utan det vräker ner som om himlen var öppen. I natt hade det regnat. Ni kan ju då föreställa er hur det kan se ut i en stad där det inte finns pengar till att göra riktiga astfaltsvägar utan många vägar endast är av rödfärgad sand. Jo, precis det blir riktigt lerigt och gegit. En sådan väg var vi ute och åkte på tidigare idag.

Monita och Fabrice tog med mig, Erik och Oudalay till en aktion, som en svensk man hade i sitt hus för att han skulle flytta hem till Sverige igen. Vägen dit var inte den bästa. Jag åkte med Oudalay och hon fick lite småsladd i den gegiga sörjan och fastnade lite smått och det gjorde ju att man automatiskt satte ner fötterna, ner i den äckliga sörjan av den röda sanden. Lagomt mysigt! Tur att man inte är så rädd om skorna.



Fabrice och Monita på vespan där framme,
jag och Oudalay på den ni ser nere till vänster

Det kändes lite skumt att åka på aktion i Laos. Den svenska mannen som hade aktionen var rätt upptagen så jag hann aldrig prata så mycket med han, han hade fullt upp med att försöka genomföra sin aktion.  Jag har därmed ingen aning vad han gjorde här i Laos. Ikväll blir det lugnt, måste förbereda allt inför imorgon!

Hoppas ni har en bra helg :)

Kommentarer
Postat av: Rasmus

Hej.. Skulle nog allt vilja och hälsa på er då man fick höra att ni har ett rum ledig.. Hehe.. Går det bra?..

2009-04-28 @ 20:11:02
Postat av: Margareta Westman

Hallå där!

Synd att man inte är där, kul med aktion gjorde du något fynd? Tingeling blev Best in Show i Östersund.

Kram från oss i Hörnett



2009-04-28 @ 21:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Follow Sara S
Klicka på bilden ovan för att
prenumerera på min blogg
med bloglovin'.