entreprenörskap

Det har varit oroligt på LDPA sista tiden. Speciellt hos deaf unit som nu arbetar gratis och inte lika aktivt som förut. För mig har det varit ledsamt och tråkigt att det blivit så besvärligt och svårt med deras motivation. En nyttig erfarenhet för deaf unit möjligen men det blir inte på samma sätt som förut med motivationen de hade innan.
Men de kämpar på!

Jag har nu beställt hembiljett till Sverige. Jag kommer att landa på Arlanda den 1 september på morgonen.
Det kommer inte hinnas så mycket mer utan det blir och få igång grupper som senare sysselsätter sig själva.
Ska själv passa på och se Vietnam eller Kambodja längre fram i månaden.

I nuläget är det bara en grupp som är aktiv och det är sygruppen.
De har gjort jag vet inte hur många men tror det rör sig runt 40-50 stycken som är klara. Det finns en idé om att sysselsätta 3-4 grupper som tillsammans säljer och gör tjänster som ett företag. I detta skall även det finnas information om döva i Laos. På så vis hoppas man göra sig hörd och uppmärksamma döva. Det finns teckenspråksböcker till försäljning (samarbete med en företagare i här i Laos).


Jättefint!


Monita är med i sygruppen och visar upp denna vackra handduk med dekoration. Jättesnyggt!
Sygruppen undrar om det finns några i Sverige som är intresserade av att köpa dessa vackra handdukar.
Själv har jag köpt två stycken! :)

Kommentarer
Postat av: Akk

Hej Klart jag vill köpa kan du lägga ut pengar för den så länge? Den ska helst vara blå och blå. Hur gick det med alla papperskorgar som sattes upp? Det ska bli roligt att få hem dig Kram så länge.

2009-08-11 @ 21:07:10
Postat av: Erik

AKK. Jag ska kika närmare på en blå

Kram

2009-08-12 @ 03:27:05
Postat av: Sara Selling

Åh, va snygga dem blev, de har verkligen lagt ner mycket arbete på dem där! Olika färger till och med! Hälsa sygruppen från mig att de gjort ett toppen bra jobb! Ideen med att ha 3-4 grupper där de säljer det dem tillverkar låter jättebra, på så sätt får de både in lite pengar och döva och hörselskadade får något att göra med det som de kan. Kunskapen som finns ska man absolut ta vara på! /Sara

2009-08-12 @ 12:53:56
Postat av: Erik

AKK. En fin blå väntar på dig! :)



Sara: De kan mer än de tror men de utnyttjar inte detta. Detta ska förhoppningsvis lyfta fram deras kunskaper.



/ Erik

2009-08-14 @ 12:39:19
Postat av: Akk

En blå - du fixat! Ta väl vara på dig nu Ha en givande sightseeing av dintripp. Vi SES nästa gång vi hörs. Kram bfis

2009-08-15 @ 12:28:21
Postat av: Carro

Vilka fina! Jag vill ha en! Kram

2009-08-16 @ 10:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0