10 dagar kvar!

Det är lördag morgon och jag tittar ut. Fötterna fryser och därute är det ännu kallare. Framför mig ser jag också ett varmt land och ingen snö. Får ta lite kort på hur snö ser ut här i Sverige och visa för dem i Laos. De kanske inte har sett snöänglar förut? Sista veckorna har varit brådis med visum och arbetstillstånd. Har varit tvungen att ringa fler samtal till Laos och snabba på processerna lite. Nu ser det ut att lösa sig på måndagen. Skönt.

Jag undrar hur det kommer bli i Laos. Det blir säkert jättekul och intressant och stora kontraster. Jag som är från ett något sånär demokratiskt land Sverige kommer till Laos som har kommunistiskt styre. Men det kommer säkert gå bra :-)

Här hemma har jag under några veckors tid packat ihop flyttlådor och städat i flera omgångar. Det har varit ganska skönt att få veta att flytta härifrån lägenheten. Börja något nytt när jag kommer tillbaka. En liten variation på tillvaron. Men också svårt att ta beslut om vissa saker man inte har en aning om vad det är. Men som tur är finns det få sådana saker hemma här.

Igår lagade min vän J en riktigt god måltid av pasta och sås. På hade vi lax och det smakade kalasgott. Såg också på Let's Dance och vi hade lite olika synpunkter på hur många poäng dansarna fick. J lyckades ändå pricka poäng rätt så likt poängen som gavs av domarna.

Senare på eftermiddagen ska jag ha liten fest för nära vänner och familj innan jag åker iväg. Visa lite bilder och upprepa vad jag ska göra därborta. Tänkte att det kan vara bra ha det i god tid innan det blir så hektiskt med flytt och städning av lägenheten.


Kommentarer
Postat av: maria o stina

Ha en riktig skön semester :)

2009-02-23 @ 11:14:51
Postat av: Pia

Vad kul att du skriver en egen blogg också! Jag ska kika in och följa vad du hittar på.

Ha en fin resa nu!

Pia

2009-02-24 @ 08:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0