Lite varmare nu...

Nu är det lite gladare stämning för nu har jag och Sara bestämt oss för att åka iväg. Avresedatum blir den 30:e mars. Vi hoppas att vi får arbetstillstånd innan onsdagen nästa vecka. Om inte tar vi ett turistvisum och sen ordnar vi arbetstillstånd och ett förlängt visum nere i Vientiane.

Idag har jag kört lite skogstraktor. En gammal 50-talare Volvo BM 350. Det var många år sedan sedan sist jag körde den traktorn. Den är inte så jättebekväm och köra och man får vara lite vådlig när man handskas med ratten (saknar servo).

Tänkte på när jag satt där. Att all denna trassel bara för att vi inte ska frysa i våra stugor i Sverige. Ordna med ved så vi får brasa i våra pannor. Det är något jag kommer slippa när jag väl anländer till Vientiane. Men där kommer man ha motsatt problem. Nämligen att få det lite svalare när man ska sova t.ex.

På kvällen spelade jag badminton och ständiga frågan när kommer du iväg Erik? Ja, nästa vecka på fredag åker jag. Själva badmintonpasset var skönt men det tog lite tid och komma in i det då jag har varit lite förkyld och haft huvudvärk i några dagar nu. Tror att imorgon är jag helt frisk och kry i kroppen!


Gladare :)

Kommentarer
Postat av: Sólrún

Great to hear that you will leave to Laos just after few days! It will be fantastic for you to going to the heat!

Hope that you will be better soon and take care.

Kram

2009-03-19 @ 23:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0