Nu börjar det dra ihop sig.

Imorse när jag vaknade slog det mig att det snart är dags, det är nu bara några dagar kvar tills jag ska sätta mig på flygplanet och flyga till ett än så länge okänt land. En plats jag bara hört talas om och som jag vetat i ungefär ett halvår att jag ska åka till. Nu när jag vet att jag ska åka kommer nervositeten smygandes över en. På måndag åker jag, känns jättekonstigt. Här har jag gått nu i en månad och hoppas på att jag ska få åka och irriterat mig över att arbetstillståndet inte kommit och nu när jag väl ska få åka så tvekar jag och tänker "neeej, vill jag verkligen det här". Jag vet att jag innerst inne vill men kan inte hjälpa den konstiga känslan jag har. Antar att det här är vad som ibland kallas för resfeber.

Sabina på UHs kansli i Stockholm skulle efter hennes lunch iväg till Laos ambassad och fixa med turistvisum. Arbetstillståndet har inte kommit, kanske kommer imorgon men vi vågar inte chansa så vi fixar ett turistvisum och skulle det mot all förmodan komma ett arbetstillstånd imorgon så får vi först jubla lite och sedan får Sabina snällt göra ännu ett besök på ambassaden.

Jag sitter just nu och skriver på en packningslista. Den är detaljerad men är redan uppe i två och en halv sidor, då i punktform men ändå. Vi får väl se om jag tar med allt som står på listan. Alla som känner mig vet hur mycket jag kan packa. Dock har jag en maxvikt jag måste anpassa mig efter. Bagaget som ska checkas in får max väga 30 kg och handbagaget får max väga 7 kg. 30 kg låter mycket men jag kan lova att jag enkelt kommer upp i den vikten. Jag ska försöka följa Sabinas råd om att packa lätt och ha i tanken att jag kan köpa saker därborta också. Vi får se hur det går...

Imorrn ska jag nog börja lite smått med packningen och lördagen kommer gå till att packa klart, se till att jag har allt, städa och röja i lägenheten. På söndag åker jag till Stockholm och besöker Pelles bror och hans brors fru som beräknas föda en liten bebis på måndag, eller om det var tisdag. Jag hoppas dock att bebisen kommer redan innan söndagen så jag och Pelle kan hälsa på dem på BB, eller så kanske de redan hunnit hem. Sedan på måndagen bär det iväg till Arlanda...

Jag ska nu återgå till packningslistan.





Kommentarer
Postat av: Cassandra

Tänkte fråga var du skulle till, men sen såg jag headern hihi :P

2009-03-28 @ 10:51:11
URL: http://cazzis.blogg.se/
Postat av: Anna B

Nu är det bara 2 dgr kvar tills ni åker. Hoppas allt går bra och att det ordnar sig med visumet. Jag vill önska dig en riktig trevlig resa och vistelse där. Lycka till! Kram

2009-03-28 @ 17:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Follow Sara S
Klicka på bilden ovan för att
prenumerera på min blogg
med bloglovin'.