Imorgon...

... skulle jag ha satt mig på ett flygplan med Laos som slutdestination.
Nu blir det tyvärr inte så i och med att vi inte fick arbetstillståndet i tid från Laos. Det gjorde att vi fick boka om vårt avresedatum till fredagen nästa vecka. Det känns både och, jag hade ställt in mig på att åka till Stockholm idag, sova över hos Pelles bror och hans fru, få sällskap av Pelle till flyget imorgon vid lunchtid, men nu blir det inte så samtidigt som det är skönt att få ytterligare ett par dagar i Sverige med nära och kära innan jag väl åker. Dock är det rätt frustrerande att de inte kunde fixa ett arbetstillstånd i tid. Det är bara att acceptera att Laos är en helt annan värld jämfört med Sverige när det gäller många aspekter. Det kommer verkligen bli intressant att få ta del av den världen och få lite perspektiv på min tillvaro i Sverige.

Ute faller snön ner, snöar inte lite heller. Kommer kännas skumt att åka från ett vitt vinterland till ett stekande varmt land. Kommer verkligen bli en klimatchock.

Det mesta är fixat inför resan, några smågrejer som jag skulle ha fixat i fredags men som jag sköt upp när det blev bestämt att vi skulle boka om våra flygbiljetter till ett senare datum. Blir nog stan imorgon. Ledarutbildningen och materialet till den är en annan del som inte riktigt är färdig och som jag ska försöka sitta med. Känns skönare om det är klar innan jag åker och nu har jag ju fått några dagar extra att kunna sitta med det. Förra helgen besökte jag Erik och Josefin i Uppsala. En sista gång innan avresan. Blev mycket snackande och fotograferande. Både Erik och Josefin delar mitt intresse för fotografering., kul! Tack för en rolig helg både Erik och Josefin.

- Avresa om 11 dagar

_________________________________________________________________________________________________





       - Sänder en tanke och tänder ett ljus! Livet är så orättvist!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Follow Sara S
Klicka på bilden ovan för att
prenumerera på min blogg
med bloglovin'.