Ledig dag...

Idag har jag och många av de andra på Sida kursen varit lediga. Några har dock haft sitt första hjälpen pass under dagen men jag har det imorgon eftermiddag. Det var riktigt härligt att få va lite ledig. Jag fick lite sovmorgon och gick inte upp förrän vid 9.30 för frukost. Efter det gick jag tillsammans med fyra andra tjejer på långpromenad på två timmar. Promenaden kan sammanfattas med; skratt, prat, fotografering och snö/is/kyla. Det var riktigt kallt men trots det otroligt härligt att få komma ut. Vi stannade också till inne i centrum där de hade byggt en hoppbacke mitt bland alla husen och där både skidåkare och snowboardåkare gjorde lite olika trix.

Efter den härliga promenaden tog jag en lååång och varm dusch. Blev en del softande också. Därefter bar det iväg ut på stan igen, denna gång efter något trevligt ställe att äta på. Serverades ingen lunch eller middag idag så det fick vi fixa med själva. Vi hamnade till slut riktigt hungriga på en pizzeria med sjukt stora pizzor. Jag blev ruskigt mätt. Under kvällen har det mest umgåtts och även film tittande. Först blev det "Brick by brick" om jag minns rätt, det var en film två tjejer lånat från Sida och som handlade om Tanzania, dit de ska iväg som volontärer och jobba på två skolor; en för handikappade barn och en för blinda barn. Nästa film blev Blood Diamonds med bl.a. Leonardo DiCaprio. Bra film, handlade om diamanthandeln i Afrika, barnsoldater och andra hemskheter men trots det så var den bra.

Jag har precis lagt in bilderna jag fotograferade och såklart ska jag bjuda på några av dem. Lägg märke till all den is som finns i trädet.










Godnatt,
Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Follow Sara S
Klicka på bilden ovan för att
prenumerera på min blogg
med bloglovin'.