2 månader...

... kvar! Det kan inte vara sant. Bara två ynka månader kvar.

Nu börjar Laosresan verkligen närma sig. Jag har endast 14 dagar tills jag är klar med min lärarutbildning. Och efter det skulle nedräkningen till resan börja och kan inte förstå att imorrn om två månader lyfter jag från Sverige för datt tillbringa de närmsta 3½ månaderna i ett annat land långt bort, nämligen Laos. Jag längtar jättemycket för det ska bli så kul och så lärorikt men samtidigt är det lite skrämmande. 3 månader utan mina nära och kära låter som en hel evighet även om 3 månader inte alls kommer kännas som en evighet när jag väl är i Laos och jobbar.

Mitt pass som varit på "vift" fanns tydligen hos polisen men lappen om att passet var klart hade kommit bort och inte anlänt till mig. Jag har dock inte hunnit hämta det. Var förbi i måndags men då hade de redan stängt. Gör ett nytt försök efter helgen. Behöver ha passet till visum och liknande så borde nog ta och hämta det. Vill inte hamna i samma situation som en av mina närmaste vänner hamnade i när hon skulle åka iväg och jobba i Filippinerna. Hon hade samma dag som hon skulle åka inte fått sitt visum och hennes pass var ute på vift. Dock gick jakten på både passet och visum bra och hon kom iväg som planerat. Puh! Jag vill dock inte hamna i den sitsen för jag skulle bli sjukt stressad. Blir stressad av bara tanken.

När jag är klar med min lärarutbildning får jag ledigt i drygt 1½ vecka sen bär det iväg på ytterligare en kurs. En kurs som SIDA håller i uppe i Härnösand. Praktikantkursen som den heter är en kurs jag ska gå inför mitt arbete i Laos. Kursen håller på mellan den 26 januari och den 6 februari. På dagarna hålls olika workshops och föreläsningar om bl.a. fattigdom, demokrati, mänskliga rättigheter, fred och konflikt, hiv/aids, Sida och det civila samhället, religionkunskap, första hjälpen och även till min förtjusning en fotokurs. Kommer även få träffa många andra som också ska ut i vida världen och jobba på olika sätt.

På onsdag ska jag även till läkargruppen och ta mina vaccin. Blir intressant och se hur många sprutor det blir. Hur många tror Du att det blir? Skriv en kommentar och gissa!



Kommentarer
Postat av: josse

det blir nog typ tiotal sprutor! STORA också! :P:P:P

2009-01-19 @ 00:18:38
URL: http://josseb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Follow Sara S
Klicka på bilden ovan för att
prenumerera på min blogg
med bloglovin'.