½ tiden...

... ja, nu har nästan halva tiden gått. Jag har dock svårt att avgöra om jag varit här på SIDAs center en kort tid eller en lång tid. Jag har en känsla av båda delarna faktiskt. Det känns som tiden gått jättefort, redan fredag samtidigt som det känns som jag varit här länge. Hur det nu går ihop?

Denna vecka har i alla fall varit fullspäckad med massa nyttig information. Jag har verkligen fått nya perspektiv på många olika fenomen. Tankesätt som jag inte använt mig av tidigare. Jag har fått många olika vinklingar av samma fenomen. Det finns två,  eller flera sidor att se på saker och ting. Något jag kanske tänkt på förut men dock inte i den omfattningen som de olika resurspersonerna vi träffat under de alla olika passen förmedlat. Jag har alltså ökat mina tankar, fått en bredare bredd på dem. Många aha-upplevelser.

Förutom all den information man fått från resurspersonerna har jag även fått många vettiga tankar från de övriga deltagarna. Även där olika sätt att tänka kring olika fenomen. Vilket lett till ett ökat perspektiv på de olika delar som kommit upp.; demokrati, fattigdom, genus, hiv/aids, hållbar utveckling, fred&konflikt och många andra Jag kan därmed också säga att jag är helnöjd med den första veckan. Det enda jag kan klaga på är väl slingan som strulade första dagen men som tur var lagades den och har sedan dess fungerat. Ja, och såklart, finns en grej till att klaga på; den dumma förkylningen som drabbade mig och gjorde att jag fick springa mellan toalett och klassrum var femte minut första dagen för att tömma snorproduktionen för en stund och som också fick mig att bli sängliggande onsdag förmiddag. Jag mår nu bättre och är på bättringsvägen, vilket känns skönt.

Idag slutade vi lite tidigare än de tidigare dagarna och passade då äntligen på att ta med min kära kamera ut för att fotografera lite. Längtar därmed också till passet nästa vecka då jag ska få lära mig mer kring fotografering. Bjuder på lite av dem bilder som jag tog tidigare och som ni kan se på dem befinner jag mig i ett vinterland fullt med snöööö... Älskar det! Snö kan vara så vackert






Jag har dessutom fått testa på att vara borta från Örebro, familjen, Pelle, vänner och allt. Jag ser det som en liten förberedelse inför de tre månaderna som väntar i Laos. Jag är helt säker på att jag kommer sakna ihjäl mig efter allt som jag lämnar i Sverige. Men desto bättre när jag väl får träffa alla igen... *Positiva-tankar*


/Sara, en något sånär förkyld varelse.

Kommentarer
Postat av: Helena

Sööötis! Ja, känner igen det där med tiden på SIDAs center, kändes som man varit där länge, men samtidigt hade tiden gått fort :).. Du, kan berätta att det känns likadant när man är utomlands, efter ett tag känns det som man bott där i flera månader, men i själva verket bara en månad.. Samtidigt som tiden går väldigt fort :).. Fina bilder förresten, sluta aldrig ta kort! :).. Själ så har de dröjt det sakerna från netonnet, blä, så får ta massa kort senare när jag fått min kameraväska o så :p.. Men ha så kul därborta! Kraaampuss!

2009-01-31 @ 13:30:16
URL: http://charmeleon.blogg.se/
Postat av: Lovisa

superfina bilder! Du är jätteduktig ju! :)

2009-01-31 @ 20:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Follow Sara S
Klicka på bilden ovan för att
prenumerera på min blogg
med bloglovin'.