Visumkrångel

Några av er kanske har kanske hört att jag och Sara har haft problem med visum.
Det uppdagades att vi hade gått över tiden med ungefär 2 veckor.

Vi trodde att ambassaden i Stockholm hade utfärdat visum för två månader. Men det var bara när man kunde åka in i Laos och sen därefter få turistvisum på en månad när man anlänt till Laos.
Dryga böter har betalats och det känns inte alls kul. Nu i efterhand känner jag själv en aning blåögd.. *-*

Igår var vi i Nong Khai som ligger i Thailand. När jag ändå var tvungen att förnya visum passade jag på att se Nong Khai också. Det var en vacker stad och ganska så städat och ordning där. Bussresan dit innehöll bjöd på underhållning i form av karaoke. Se filmen :)



Besökte ett tempel och fick se många vackra färglada statyer om Buddha. Många andra turister/thailändare var också där.
Längs med sidorna fanns diverse försäljning t.ex. ljus, små buddha figurer, smycken m.m. De flesta ting var till för att ge till Buddha som fanns längst fram i lokalen. Munkar satt längs med sidorna och välsignade och sjöng och skvätte vatten på folk som kom dit. Intressant upplevelse!

buddhistisk tempel


Lunchen bestod av ris och currysås blandad med räkor och grönsaker. Drack faktiskt mjölk till detta. Denna mjölk var inte så god lite småbesk om man säger så.

lunchen jag åt


Idag söndag
har jag tagit det lugnt. Läst lite litteratur. Tittade förbi på dövskolan på NRC och fick träffa ett gäng elever. Tecknade med dem och fick se lite av klasrummen de har. Dessa var i dåligt skick.
Tittat runt i staden lite druckit en is-cappucino. Ätit pizza på Joma Bakery.
Solen var brännande het och som tur var hade jag smörjt in mig innan jag gav mig iväg. Solen gassade på mig ordentligt.
Helt lugn var denna söndagen kanske inte :)

Imorgon är det planeringsmöte med bakningsgruppen. Det ska bli kul!

Kommentarer
Postat av: Viktor

Kul med video, det gillar vi :D

2009-05-18 @ 16:39:14
Postat av: Klas

Haha, kareoke i buss låter som en härlig idee. Tänkte Gratta dig på din namsdag Erik Grattis från Götene.



Klas N å Sussanne S

2009-05-18 @ 21:49:45
URL: http://www.rsport.se
Postat av: Klas

Haha karaoke på bussen va underhållande :)

Tänkte gratta dig på namnsdagen.



Grattis från Klas Sussanne och bullen.

2009-05-18 @ 21:56:39
URL: http://www.rsport.se
Postat av: Anonym

Grattis på namnsdagen!!

:-)



2009-05-18 @ 21:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0