Buddhaparken

Kanske inte behöver hoppa direkt till besöket av Buddhaparken utan tala om att jag lagade pannkakor igår.

Lagade pannkakor igår (lördag)

Bussredan tog ungefär 40 minuter. Då stannar den även vid Friendship Bridge. Friendship Bridge är en bro som förbinder Laos och Thailand. Den ligger 20 km från Vientiane. Buddhaparken ligger några kilometer från bron utmed Mekongfloden.
Åker buss mot Buddhapark.


I Buddhapark finns många statyer ganska så stora sådana. Den största är den mest kända. Den är jättestor faktiskt! Se nedan!

Mest kända statyn i Buddhapark. Mycket stor!





Tre elefanter i en. Det blir en hel del elefantkrafter det :P

:)



översikt över Buddhaparken

Blev lite trött i bena efter att gått runt och sett många statyer... dags och sträcka på sig! :)

Det var varmt och segt och gå. Så jag sträckte mig lite...

Åt mat vid Buddhaparken. Omelett med fläsk. Papayasallad och ris. Egen medhavd vattenflaska.
Fanns i Buddh

Innan hemfärd fick jag syn på en apa som svingade i ett träd. Apan var bunden och ivrig på dess omgivning utanför trädet... suck. Men apan var där iaf :)
Apa


Det var varmt denna dag. Man har iofs vant sig mer vid temperaturen och klarar av den bättre än första veckorna man kom till Laos. Det hindrade inte mig från att ta en löprunda. Tänkte att jag skulle springa 30 min typ och började springa. Sprang lite väl långt och hittade inte till huset jag bor i på annan väg. Vågade inte ta risker så jag sprang tillbaka och blev så trött av värmen att jag gick då och då.
Men det var härligt att få röra på sig!

Jag och Sara åkte in till centrum och gick på massage. Jag valde fotmassage men det kändes som de gjorde rubbet iaf. Ansiktet axlarna armarna och allt fast man sitter i en skön fåtölj. Nåväl. Det var skönt efter löprundan att få knåda bena och fötter'a.

Plötsligt blev det mörkt på himlen och otroligt många åskblixtar frustade! Likt en galen tor på himlen och hans sorgsna medarbetare.. DET STÖRTREGNADE!!!!!! Har inte varit med om så mycket regn och åska förut.

NATURLIGTVIS hade jag lagt hjälmen upp och ner i pakethållaren på vespan. Så där fanns en hel skål med vatten. Jag åkte utan hjälm en bit sen tog jag på mig den. Det störtregnade ändå så lika bra att sätta på sig hjälmen. PLASK :)

Väl hemma var jag frusen efter vespaturen. Inne var det varmt.

Fyra enkla ord

BORTA BRA MEN HEMMA BÄST :P



Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Knutsson

Allstå vad du får vara med om!!! Maten såg läcker ut (e den de) och dina pannkakor - blir smaken som hemma - mums.

Häftigt med alla budda statyer - mäktigt eller?

Hade de bra från mig

2009-05-11 @ 11:02:15
Postat av: Erik

Ja mäktigt faster :)

Pannkakorna blir godare här än i Sverige ;)

2009-05-11 @ 14:30:08
URL: http://uhilaos.blogg.se/erik
Postat av: Birgitta K

Vilka upplevelser!! Maten Ser riktigt Läcker ut.

Har regnperioden börjat?

Kram o bästahälsningar härifrån

2009-05-11 @ 20:52:00
Postat av: Erik

Regnperioden är mellan maj och oktober. Så det vi ser nu är nog bara början.

Det regnar som mest i september.

2009-05-12 @ 04:12:24
URL: http://uhilaos.blogg.se/erik
Postat av: Viktor

Vad avis jag blir, du får vara med om så mycket! :P

2009-05-12 @ 12:02:59
Postat av: Sólrún

Hi Erik!

Great photos, keep the work up. It is so lovely to see your experience in Laos :D

Hugs

2009-05-14 @ 18:19:51
Postat av: Sólrún

Hi Erik!

Great photos, keep the work up! It is so lovely to see your experience in Laos.

Hugs

2009-05-14 @ 18:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0