Buddistisk nyår är över

Hej bloggläsare!

Hela förra veckan var nog den galnaste veckan jag har varit med om i hela mitt liv. De har firat buddistisk nyår och haft vattenkrig hela tiden. Det är tradition att skvätta vatten. Endast en gång har jag haft tillgång till en vattenpistol och nån gång då och då kanske hällt en hink vatten över andra. Men det har varit en kul vecka med många nya intryck.

Helgen som gick har jag agerat lite trädgårdsmästare efter att fått veta vilken nyckel man har för att komma in till skjulet på tomten. Där fanns det häcksax, hacka, hinkar m.m..

I brist på något att göra rensade jag i tradgarden lite. Så det blir lite trevligare att vistas här.

Söndagen igår var det avslutningfest för det buddistiska nyåret. Nu är det 2552 om man följer den buddistiska kalendern.
Fabrice (Monita som jobbar på LDPA. Hennes man) föräldrar var på besök. De har kommit ända från Frankrike och stannar här en vecka. Man hade då ordnat en riktig stor fest med många släktingar till Monita. Jättemycket folk!

Fabrices pappa Jules kan prata svenska då han när han var ung reste till Gotland många gånger med sin familj. Jag pratade med honom en hel del. Det var jättekul att prata svenska med en fransman! :)

Fabrices pappa på besök i Laos för första gången. Jättekul prata med honom!

Kommentarer
Postat av: AKK

Hej Erik!

VAD KUL de låter de där med ny års firande och galet, och en svensktalnde fransman ..... trevligt.

Här hemma lunkar allt på som vanligt, men jag tycker det är dags med en skype kontakt med dig så vi kan ha med de den 23 maj på kalas, du vet. När på dygnet? Hade de nu fortsatt bra

Kram från bbfisdv

2009-04-20 @ 20:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0