Inkorgen

Jag har inte rensat i min UH mails inkorg på evigheter. Det har resulterat i att jag för ungefär 90-120 min sedan hade 1300 mail där. Nu har jag bantat ner det till hela 867 mail. Jag har alltså suttit och roat mig med att sortera mailen. Jag har flyttat dem till olika mappar beroende på vad de handlar om eller kastat de mail jag inte behöver ha kvar. Trots de nästan två timmarna har jag inte hunnit med alla mailen. Nu har jag dessutom lessnat på att sortera mail så får fixa resten en annan dag.

Solen skiner där ute så funderar på att ta en promenad. Vädret som varit de senaste dagarna har verkligen gett en vårkänslor. Solen skiner, den mesta snön har smällt och man behöver inte längre ha massa varma kläder. Dock återvänder kylan på sen eftermiddagen och kvällen när solen gått ner...

Ett mail från Suphin kom idag också, och hon hade tydligen varit på möte med ministriet som ska ordna med arbetstillståndet men tydligen var han som skulle fixa med det borta resten av veckan. Grrrr... Han skulle vara tillbaka nästa vecka. Jag hoppas verkligen arbetstillståndet blir klart innan onsdagen annars är det prat om att vi ska åka dit i alla fall, fast med turistvisum och krångla med ett visum som tillåter arbete sen när arbetstillståndet kommer därborta. Jag vill egentligen inte göra så men att sitta här i Sverige känns lite som slöseri med tid. Under tiden vi väntar på arbetstillståndet kan vi ju fixa med alla praktiska saker som boende och att lära känna Vientiane och dövgruppen om vi åker ändå och det är ju bra. Det kommer ju trots allt ta ett tag i början att komma in i allt. Just nu verkar det  alltså som att vi kommer åka nästa fredag vare sig vi fått arbetstillståndet eller inte.



Kommentarer
Postat av: Magdalena



Kom på en grej, hur blir det med tidsperioden. Dvs ni ska ju vara där 3 månader, ju senare ni åker = kortare tid eller ändras även hemresan till senare datum?



Kr/madzia

2009-03-19 @ 16:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





Follow Sara S
Klicka på bilden ovan för att
prenumerera på min blogg
med bloglovin'.