Planering av nya aktiviteter

Under veckan som har gått har jag planerat för fredagen. I fredags var det möte för de som gått ledarutbildningen jag och Sara hade för några månader sedan. Det var på tiden att diskutera hur det hade gått och om det fanns några nya idéer på vad de ville göra.

Det kom strax över 20 medlemmar till mötet.
Började med att gå igenom hur deras föregående akiviteter varit. Eftersom det var ett tag sedan de hade aktiviteterna kom de inte ihåg allt, mycket förståeligt.
Frågade bla. fotbollsgruppen om de hade haft några problem. Frågan missuppfattades och en av deltagarna berättade att han hade fått ont i benet av nån sträckning. Alla började skratta. Det var riktigt kul!

Sen planerades för nya aktiveter för augusti månad och hösten (svensk höst).

Har även tillkännagett att jag åker hem till Sverige om en månad. Slutet på augusti, början på september nån gång. Och det satte igång kreativiteten. Flera av aktiviterna skulle komma att kosta mycket.

Många ur LDPA har föreslagit för att överleva utan pengar från SHIA, Sverige måste de få ekonomi och liv i dövföreningen. Förslag som att sy handdukar, biljettintäkter på fotboll, massage är några av exempel de har föreslagit. Ska se om det finns möjlighet till och göra det plus något mer kanske behöver lära sig. Får se längre fram när alla anteckningar har skrivits in i dator och man får en bild av läget.

Måste också tacka deaf unit för deras starka engagemang på fredagen. De var mycket aktiva och menade på att man måste göra något tillsammans och inte bara sitta hemma. Träffa varandra och utvecklas tillsammans. Det håller jag med om. Så länge jag och Sara varit här har de vant sig vid att vi tar upp träffar och gör något. Nu insåg de att de måste arbeta själva med varandra. Och jag hoppas mötet bringade klarhet i detta och att medlemmarna förstod det.
Det var kvinnorna som tog för sig denna dag. Männen lyssnade (intresserat!) på kvinnorna.


Mr Phomixay pratar om fotboll.


Det diskuteras nya aktiviteter och planeras flitigt.


Ser ni UH-loggan? :)



Jag ställer frågor till grupperna hur aktiviteterna har varit...


Samlad bild på medlemmarna som var med och berättade om sina aktiviteter samt planerade för nya aktiviteter.


Kommentarer
Postat av: Akk

Vad kan man säga, risk för att bli tjatig, bra jobbat, men nu förstår jag att jag inte kommer att skriva så mycke mer på denna blogg. Det har varit ett stort nöje att följa dessa sidor och denna utveckling. måtte du om ett år eller så, få göra återbesök för att få se hur det fortlöpt

Kram Vi ses ju - snart

ps är det mindre skräpigt på gatorna ds

2009-08-05 @ 14:48:54
Postat av: Jossy

Hej!



Undrar hur du kommer att tänka och vilken inställning till Sverige och vår kultur, när du lämnar Laos?

2009-08-10 @ 17:00:55
Postat av: Erik

Jossy: Jag har vant mig vid hur det fungerar här i Laos. Så att komma tillbaka till Sverige blir väldigt konstigt tror jag. Jag minns att Sverige var så ordning och reda ordentligt överallt. Jag har börjat tänka på kebabpizza och kan inte sluta tänka på det. En kebabpizza på prebende ska smaka väldig gott!

Det blir en stor omställning! Kul att du är kvar då :)

2009-08-11 @ 18:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0