vecka 33

Föregående vecka har jag följt tankegångarna hos deaf unit. Sygruppen är mycket aktiv och har fått många handdukar klara. De har också påbörjat att handtillverka mobilväskor med broderi. Jag har själv varit med och sytt var rätt kul faktiskt! :)

Ett besök gjordes på Lao Cotton Factory där vi gjorde en beställning på 100 t-shirtar. Dessa skall sedan användas för att tryckas av två deltagare. Dessa deltagare jobbar just nu på ett tryckeri och får lära sig hur man trycker tröjor, handdukar m.m. De tänker trycka något snyggt som kommer från dövverksamheten. Ett sätt att lyfta fram döva i samhället och göra sig hörd och få mer förståelse.

Under slutet av helgen följde jag med fotbollsgruppen och handlade in nya tröjor och fotbollar. Nu tänker de starta igång en verksamhet och sälja biljetter till deras matcher och finansiera. Man hoppas på att folk kommer och tittar på deras matcher och får upp ögonen för döva och mer förståelse för deras behov.

I helgen hade jag avskedsfest i och med att jag åker hem den 28 augusti. Det kom ett flertal personer som jag bekantat mig med genom arbetet hos LDPA. Några nya övriga var också där och allt gick smidigt och bra.
Det bjöds på grillspett och potatisgratäng. Potatisgratängen var mycket uppskattad bland döva men mindre uppskattad bland hörande, lite konstigt kanske...

Just nu arbetar jag med slutfasen av broschyr som handlar om döva och deras teckenspråk. Har gjort internationella handalfabetet och bearbetat materialet i powerpoint. Powerpoint fungerar smidigt för min del och de krav jag behöver för ändamålet.

Imorgon torsdag klockan 10 åker jag till Malaysia, Kuala Lumpur och ser mig om där. Kommer att stanna där i två nätter och är tillbaka på lördag igen. Jag ska absolut se Twin Towers! (världens näst högsta byggnad)

Lite bilder


Beställning av t-shirtar på Lao Cotton Factory


Villayvone basar över grillningen...


Ta, Phanita, Villayvone och Dam äter.


Bild på internationella handalfabetet som jag har gjort.

/ Erik

Kommentarer
Postat av: AKK

: ) jag spara bild som,jpeg på skrivbordet, på dina fina händer för det är det väl......ses

Kram

2009-08-21 @ 09:03:37
Postat av: AKK

Den blev inte stor i utskrift

ps har du ont i fingertopparna efter nålen. ds

2009-08-21 @ 09:07:12
Postat av: Akk

Fast du gick ju och skriva ut i strörre. Vilket arbete du gjort med att frilägga - kontur av hand - pilligt och kräver tålamod de. Snyggggt

kram igen

2009-08-21 @ 09:10:01
Postat av: Anonym

Fast du gick ju och skriva ut i strörre. Vilket arbete du gjort med att frilägga - kontur av hand - pilligt och kräver tålamod de. Snyggggt

kram igen

2009-08-21 @ 09:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0