Arbetet har kommit igång

Kopierat från Saras blogg:

Nu har vårt jobb med ledarutbildningsdelen satt igång. På måndag ska vi ha vår första träff med de medlemmar som kan tänka sig vara intresserade, engagerade och villiga att hjälpa Deaf Unit med sina aktiviteter och kanske även med sitt jobb överhuvudtaget. Jag sitter nu och skriver ett schema över hur första dagen ska se ut. Då kommer vi mest att berätta vilka vi är, vad vi ska göra här i Laos och lite ytligt ta upp vad ledarutbildningen går ut på och vad syftet med den är. Vi vill ju att de som går utbildningen i framtiden ska använda sig av den kunskap de får på ett bra sätt och att de verkligen är intresserade av att arbeta som ledare för Deaf Units räkning. Det känns lite pirrigt inför första träffen, tur är att vi nu har ett par dagar att förbereda vad vi ska ta upp och förbereda oss mentalt. Suphin och Bounterm ska bjuda in runt 30 medlemmar till första träffen på måndag sen efter det se vilka som verkligen fortfarande är intresserade och har viljan av att fortsätta de övriga träffarna.

Spännande kommer det bli i alla fall, och jag är helt övertygad om att det kommer bli helt annorlunda mot vad jag just nu föreställer mig att det ska bli. Jag har lärt mig att det brukar vara så :-P






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0